برای بیشتر اجتماعی شدن چه راهکارهایی وجود دارد

۵۲۵ بازديد
داشتن روابط اجتماعی می تواند در زندگی شغلی و خانوادگی شما تأثیرات مهمی داشته باشد از این رو اجتماعی شدن فرایندی است که می تواند روابط سازمان یافته و تأثیرگذاری را برای شما ایجاد کند. اما باید دید افراد اجتماعی دارای چه ویژگی هایی هستند و در روابط خود چه عواملی را در نظر می گیرند که می توانند روابطی مؤثر و با دوام داشته باشند.

فرایند اجتماعی شدن

راهکارهای مؤثر اجتماعی شدن:
بیشتر افراد در جامعه با این موضوع سر و کار دارند که چطور با ترس ناتوانی و ترس از صحبت کردن در جمع مقابله کنند، بدین منظور باید از راهکارهای ساده و در عین حال مؤثر استفاده کرد تا فرد، اجتماعی شود.

300-100.gif akserahem-2.gif
روش هایی که در ادامه این مقاله برای شما عزیزان ارائه داده ایم می تواند به پر رنگ تر شدن روابط اجتماعی شما کمک کند و از طریق برقراری روابط اجتماعی به شکوفایی شخصیتی و استعدادها و در نتیجه بیشتر شدن موفقیت کمک می کند.

۱- تغییر روابط روزمره:
کمی در روابط روزانه خود با دیگران تغییر ایجاد کنید به عنوان مثال شما می توانید به راحتی در صف نان یا محیط کاری و با دوستان و آشنایان روابط ساده و در عین حال مؤثر داشته باشید بنابراین سعی کنید روابط خود را به افرادی خاص محدود نکنید.

راه های برقراری ارتباط اجتماعی

۲- داشتن صحبت های گرم:
روابط گرم و صمیمانه در فرایند اجتماعی شدن بسیار مؤثر است سعی کنید از پاسخ ها و صحبت های روتین و تکراری که به صورت ماشینی و تقلیدی آموخته اید خود داری کنید این صحبت ها صمیمیت را کم رنگ می کند.

۳- کنجکاوی:
کنجکاو بودن در قالب یک چارچوب و اصول می تواند راهکار مؤثر دیگری برای داشتن روابط سازنده شما باشد در برقراری روابط خود با دیگران می توانید با سؤال پرسیدن این روابط را گسترش دهید.

۴- با دقت به سخنان اطرافیان گوش دهید:
زمانی که در جمعی حضور دارید و با دیگران وارد صحبت شده اید باید تمام توجه خود را به صحبت های آنان معطوف کنید بی توجهی به این صحبت ها می تواند حس ناخوشایندی را به آنها منتقل کند.

۵- توجه به لحن صحبت کردن:
نوع صحبت کردن شما با دیگران نیز می تواند در فرایند اجتماعی شدن مؤثر واقع شود آرامش و متانتی که شما با صحبت کردن به دیگران منتقل می کنید روابط پایدار تری را برای شما ایجاد می کند.

روابط گسترده اجتماعی

۶- برنامه های دورهمی:
چیدن برنامه های چند ساعته خارج از محیط کاری و فضای خانوادگی نیز می تواند راهکار تأثیر گذاری باشد در چنین فضاهایی شما بهتر و مفید تر می توانید ارتباط برقرار کنید.

۷- داشتن فعالیت های اجتماعی:
فعالیت های اجتماعی در شکل گیری شخصیت مثبت اجتماعی شما مؤثر است فعالیت کردن با گروه های مختلف هنری، حرفه ای، ورزشی و دوستانه نه تنها به شما اعتماد به نفس و ارزش می بخشد بلکه روابط گسترده ای را خارج از روابط دیگر برای شما ایجاد می کند که در آینده می توانید از این گروه های برای دست یابی به موفقیت های بیشتر کمک کنید.

فعالیت های اجتماعی می تواند به شکل سازنده کودکان را اجتماعی کند و برای پاسخ به سؤال والدینی که همیشه می پرسند چطور به رشد اجتماعی کودکان کمک کنیم؟ باید بیان کرد که از فعالیت های اجتماعی کودک باید شروع کرد تا فرایند اجتماعی شدن در او شکل گیرد.

روابط اجتماعی بالا و با دوام

۹- شخصیتی جذب کننده داشته باشید:
در نوع روابط خود به این موضوع توجه داشته باشید که باید شخصیت شما به شکلی باشد که اطرافیان را به سمت خود جذب کند نوع زبان بدن، ارتباطات چشمی، لبخند زدن و شخصیت درونی شما عواملی هستند که به فرایند اجتماعی شدن کمک می کنند. برای اینکه زبان بدن را بهتر بشناسیم تا در برقراری ارتباط موفق تر باشیم می توانید مقاله های متعددی را مطالعه کنید.

۱۰- رعایت ویژگی های ظاهری:
مطالعات روان شناسی نشان می دهد که آراستگی ظاهر و نوع پوشش شما می تواند در برداشت و تصور دیگران از شما مؤثر باشد بنابراین با داشتن ظاهری آراسته با اعتماد به نفس بیشتری می توانید در جامعه حضور داشته باشید.

منبع : arga-mag.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.