آموزش نصب وردپرس روی ویندوز

۴۷۶ بازديد

نصب وردپرس در لوکال هاست ویندوز بهترین راه برای تست کردن پلاگین ها، نمایش بروزرسانی ها و دیگر تغییرات اعمال شده روی سایت پیش از نمایش آن ها به کاربران سایت می باشد. در این مقاله قصد داریم، نصب وردپرس روی لوکال هاست ویندوز را به شما آموزش دهیم. برای این منظور از نرم افزار xampp استفاده کرده ایم، البته برای دستیابی به این هدف نرم افزارهای دیگری نیز ارائه شده است همچون:wamp با ما همراه باشید تا آموزش نصب وردپرس روی ویندوز را فرا بگیرید.

لوکال هاست (localhost) چیست؟ چرا باید وردپرس را روی لوکال نصب کنیم؟

 

احتمالا تا کنون با فایل های اینترنتی همچون html سروکار داشته اید و می دانید که این فایل ها به سادگی روی مرورگر و سیستم عامل اجرا شده و نیازی به برنامه به خصوصی ندارند. اما کار با فایل های وردپرس به این آسانی نیست. برای اجرا کردن فایل های وردپرس نیازمند برنامه های جانبی هستیم مثل: mysql و Apache چرا که سیستم عامل های XP، ۷، ۸٫۱، ۱۰ وvista توانایی نمایش فایل های php را ندارند.

 

به کمک لوکال هاست می توانید یک سایت آنلاین روی سیستم خود داشته باشید. همچنین شما می توانید سایت خود را طراحی کرده یا از سایت خود برای آموزش طراحی سایت استفاده کنید به کمک لوکال هاست شما می توانید بدون نیاز به خرید هاست و دامین و بدون نیاز به هیچ گونه هزینه ای مهارت های خود را در زمینه طراحی سایت، استفاده از افزونه ها و امکانات وردپرس افزایش دهید. بنابراین لوکال هاست، یک پلتفرم واقعی از یک سرور را روی سیستم فرد فراهم می کند که دقیقا مثل یک سایت آنلاین بوده و می توان تمامی بخش های یک سایت آنلاین را روی آن نصب کرد.

 

نرم افزار XAMPP چیست؟

 

زمپ، به عنوان یک ابزار رسمی برای توسعه سایت معرفی شده، طراحان و برنامه نویسان سایت به کمک این ابزار می توانند نتیجه طراحی های خود را روی سیستم خودشان بدون نیاز به اینترنت ببینند. البته گاهی، از زمپ برای سرویس دهی صفحات وب روی اینترنت نیز استفاده می شود با اعمال تغییرات مختصری نیز می توان آن را به اندازه کافی ایمن کرد.

 

علاوه بر این ها زمپ دارای پشتیبانی مناسبی برای ساخت و ویرایش پایگاه های داده در MySQL ،SQL lite و … است. به کمک زمپ، قادر خواهید بود جدول جدید بسازید، رکوردها را حذف، اضافه یا بروزرسانی کنید در پایگاه داده به جستجو کنید و بسیاری از موارد دیگر.

 

برای نصب وردپرس روی ویندوز شما به نصب نرم افزارهای جانبی نیاز دارید. برای اجرا کردن فایل های Php، MySQL و برای اجرا کردن phpmyadmin بابت پایگاه داده روی سیستم خود باید نرم افزار وب سرور (Apache) را نصب کنید. PHP یک زبان برنامه نویسی است که از آن برای گرفتن خروجی و ارسال اطلاعات به دیتابیس استفاده می شود.

 

MySQL نیز یک نرم افزار برای مدیریت پایگاه داده است. برای اجرای وردپرس به هر دو نیاز داریم.

 

نصب کردن php و MySQL برای افراد مبتدی بسیار دشوار است. اینجاست که زمپ وارد عمل می شود. به کمک زمپ شما قادر خواهید بود تا سایت های وردپرسی را به صورت محلی اجرا کنید. نرم افزار زمپ را می توان روی سیستم عامل های ویندوز، مک، لینوکس و …. دریافت و نصب کنید.

 

 آموزش نصب xampp

 

برای نصب XAMPP ابتدا باید ورژن زمپ مخصوص به سیستم عامل خود را دانلود و نصب کنید. در صفحه دانلود نرم افزار مشخص شده که کدام ورژن مناسب سیستم عامل شماست.

 

مرحله۱ :‌ نصب نرم افزار XAMPP

 

نصب کردن برنامه زمپ کار بسیار ساده ای ست. تنها کافیست مراحل زیر را مطابق تصاویر طی کنید.

 

در هنگام نصب ممکن است با تصویر زیر رو به رو شوید. که از شما برای دسترسی به فایروال اجازه بخواهد. از آنجا که فایروال ما فعال بود با این درخواست مواجهه نشدیم. اگر شما با این پیغام برخورد کردید تنها کافیست روی دکمه Allow Access کلیک کرده و اجازه دسترسی به فایروال را بدهید.

 

نصب زمپ به پایان رسید برای اجرا کردن apache و MySQL کافیست روی دکمه استارت کلیک کنید.

 

اگر apache و MySQL به رنگ سبز در آمدند یعنی مراحل نصب به درستی سپری شده است. برای آزمایش کردن لوکال هاست می توانید روی دکمه admin – apache کلیک کنید و یا آدرس http://localhost را در مرورگر خود باز کنید. در صورتی که مراحل نصب را به خوبی طی کرده باشید در این مرحله با صفحه ای مطابق با شکل زیر رو به رو خواهید شد.

 

مرحله۲ :‌ دانلود وردپرس

 

برای دانلود جدیدترین ورژن وردپرس فارسی می توانید به این لینک بروید.

 

مرحله۳:‌ نصب وردپرس در لوکال هاست ویندوز

 

ابتدا فایل وردپرس فشرده شده ای را که دانلود کردید unzip کنید. سپس وارد پوشه wordpress شوید و فایل های درون آن را کپی کرده و از مسیر C/XAMPP/htdocs به پوشه htdocs مراجعه کنید. فایل هایی که کپی کرده اید را در این پوشه منتقل کنید.

 

حال آدرس http://localhost را در مرورگر وارد کرده تا به صفحه نصب وردپرس ارجاع داده شوید.

 

روی دکمه ” بزن بریم” کلیک کنید تا به صفحه زیر منتقل شوید:

 

پیش از عبور از این مرحله باید یک دیتابیس جدید ایجاد کنید. برای این منظور راهنمای زیر را دنبال کنید.

 

آدرس http://localhost/phpmyadmin را در مرورگر وارد کرده منوی database را از منوی بالای صفحه انتخاب کنید. سپس نامی دلخواه در فیلد Database Name وارد کنید. ( برای مثال: iwp_test ) پس از آن روی دکمه Create کلیک کنید.

 

اکنون پایگاه داده شما ایجاد شده است. حال شما باید فیلدهای نام پایگاه داده، نام کاربری پایگاه داده، رمز پایگاه داده را همانند تصویر زیر تکمیل کنید.

 

پس از تکمیل فیلدهای گفته شده روی دکمه فرستادن کلیک کنید تا وردپرس نصب شود. اگر مراحل به درستی طی شده باشند به صفحه ای که در تصویر زیر می بینید منتقل می شوید. در ادامه روی دکمه اجرای نصب کلیک کنید.

 

در صفحه بعدی باید اطلاعات سایت وردپرسی خود را وارد کنید، این مرحله آخرین مرحله نصب وردپرس است. سپس روی دکمه راه اندازی وردپرس کلیک کنید.

 

به همین راحتی وردپرس شما نصب شد. اکنون می توانید با استفاده از نام کاربری و رمز عبور منتخب خود، به کنترل پنل یا پیشخوان وردپرس خود وارد شده و از امکاناتی که وردپرس در اختیار شما قرار می دهند نهایت لذت را ببرید.

منبع:https://templatehama.com/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d9%86%d8%b5%d8%a8-%d9%88%d8%b1%d8%af%d9%be%d8%b1%d8%b3-%d8%b1%d9%88%db%8c-%d9%88%db%8c%d9%86%d8%af%d9%88%d8%b2/ 

۰ ۰

اجرای برنامه هنگام بالا آمدن ویندوز 10

با استفاده از ابزاری مانند CCleaner نیز می توانید همین کار را انجام دهید. البته این ابزار کارهای دیگری نیز انجام می دهد، از جمله پاکسازی رجیستری، پاک کردن داده های مرور و حذف کوکی ها.

روش اول:مدیریت برنامه های راه اندازی در ویندوز 10

می توانید برنامه های راه اندازی را در Task Manager تغییر دهید. برای این کار، همزمان Ctrl + Shift + Esc را فشار دهید. یا ، روی نوار وظیفه در پایین دسک تاپ کلیک راست کرده و از منوی ظاهر شده Task Manager را انتخاب کنید.

روش دیگر -در ویندوز 10- کلیک راست روی نماد Start Menu و انتخاب Task Manager است.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.