هنگامی‌که ادکلن یا عطرِ شیشه‌ایِ ما فاقد امکان اسپری است باید چگونه ادکلن بزنیم؟

۴۹۲ بازديد

هنگامی‌که ادکلن یا عطرِ شیشه‌ایِ ما فاقد امکان اسپری است باید چگونه ادکلن بزنیم؟

 با همان شیوه‌ی همیشگی، یعنی گذاشتن نوک انگشت و خم کردن اندکِ شیشه‌ی ادکلن یا عطر و مالیدن آن به پوست بدن.

چه عطری ماندگاری بیشتری دارد؟ احتمال دارد به بخش جالبی از مقاله‌ی چگونه ادکلن بزنیم رسیده باشید!

 

«امانوئل مِگلین» (Emmanuelle Moeglin) مؤسس «انجمن تجربی عطر» (Experimental Perfume Club) در مورد این‌که چه عطری ماندگاری بیشتری دارد می‌گوید: «گذشته از اهمیت میزان غلظت عطر، برخی از نت‌های ادکلن‌ها ماندگاری بیشتری دارند؛ این نت‌ها عبارت‌اند از:

  • رایحه‌ی چمنی (جنگلی)
  • رایحه‌ی کهربا
  • رایحه‌ی چرم
  • رایحه‌ی مشک»

از سوی دیگر، وقتی می‌پرسیم چگونه ادکلن بزنیم باید توجه داشته باشیم که هر عطرِ اصیلی سه نتِ آغازین، میانی و پایانی دارد و بیشترین ماندگاری در بین سه نتِ هر عطری، متعلق به نت پایانی است، پس به‌راحتی متوجه می‌شویم که عطرهایی که نت پایانیِ آن‌ها دارای یک یا چند نت چمنی (جنگلی)، کهربا، چرم و مشک باشند؛ بیشترین میزان پایداری در بین تمامی عطرها را خواهند داشت البته بدیهی است که ابتدا غلظت عطر است که حرف اول را درزمینه‌ی ماندگاری می‌زند و بعد، نوع نت‌های آن عطر.

نکته‌ی دیگری که در پاسخ به سوال چگونه ادکلن بزنیم باید گفت؛ میزان غلظت عطر و ادکلن به شرح زیر است:

  • «پرفیوم»(Perfume) عطری با غلظت 20 تا 30 درصد
  • «اودو پرفیوم»(Eau De Perfume)عطری با غلظتِ 15 تا 20 درصد
  • «اودو توئیلت»(Eau de Toilette)عطری با غلظت 5 تا 15 درصد
  • «ادوکلن»(Eau De Clologne) با غلظت 2 تا 4 درصد
  • «اُو فِرَش» (Eau Fraiche) یا «افترشیو»، با غلظت 1 تا 3 درصد.

برای ماندگاری بوی ادکلن چه کنیم؟

شاید افراد زیادی باشند که صبح هنگام از خود می‌پرسند؛ چگونه ادکلن بزنیم که در ساعت‌های بعدازظهر نیز بویایی داشته باشد؟ آیا شما هم در این حالت، چاره را در اسپری کردن بیشترِ ادکلن به پوست بدنتان می‌بینید؟

در این بخش سعی می‌کنیم به سوال چگونه بوی ادکلن را ماندگار کنیم، پاسخ بهتر و کامل‌تری بدهیم و به این منظور سعی داریم که شیوه‌ها و شگردهای کمتر شنیده‌شده‌ای را که از سوی متخصصان یا تولیدکنندگان عطر و ادکلن در جواب سوالِ برای ماندگاری بوی عطر چه کنیم داده شده است را به‌صورت گلچین ارائه دهیم:

  • «کریستین لوبی» (Christine Luby) مؤسس شرکت عطر و ادکلن «پینورس» (Pinrose) در مصاحبه‌ای با روزنامه‌ی «تلگراف» (Telegraf) در پاسخ به سوال چگونه ادکلن بزنیم؛ می‌گوید: «استفاده از ادکلن و عطر، بلافاصله پس از استحمام، تأثیر مثبتی بر ماندگاری بیشتر رایحه خواهد داشت زیرا بهترین چرخه‌ی بویایی در پوستِ شسته‌شده که تازه مرطوب و خشک‌شده باشد روی می‌دهد.

هم‌چنین می‌توانید درصورتی‌که استحمام نکرده‌اید، پیش از عطر زدن، از لوسیون بدنِ بدون رایحه استفاده کنید تا آن لوسیون، مانع چسبیدن ادکلن به چربی‌های بدنتان شود، این عمل نیز پایداری رایحه‌ی ادکلن را افزایش می‌دهد.»

  • یکی دیگر از کارشناسان شرکت کریستین روبی در پاسخ به سوال چگونه ادکلن بزنیم معتقد است که زدن مقدار بسیار کمِ عطر یا ادکلن به گردن و نبض و سپس زدن ادکلن به میزان عادی و همیشگی به نقطه‌ی دیگری از بدن، باعث طولانی‌تر شدن ماندگاری عطر و ادکلن می‌شود.
  • هم‌چنین زدن عطر یا ادکلن به نقاطی از بدن که در بخش اولِ این مقاله با نام اول به کجا عطر بزنیم معرفی شد، به دلیل تداوم حرارت بالای بدن در آن نقطه‌ها، باعث بویایی مداوم و ماندگاری بیشتر رایحه می‌شود.

 

بهترین روش نگهداری ادکلن چیست؟

در کنار بحث چگونه ادکلن بزنیم؛ یکی از سوال‌هایی که اغلب توسط علاقه‌مندان پروپاقرص و جدید عطر و ادکلن مطرح می‌شود همین سوالِ بهترین روش نگهداری عطر است که می‌پرسند ادکلن‌هایمان را چگونه و تا چه مدت‌زمان باید نگهداری کنیم؟

سعی می‌کنیم به مهم‌ترین جنبه‌های این پرسش‌ها جواب بدهیم:

  • تا وقتی‌که ادکلن یا عطرتان را حداقل یک‌بار استفاده نکرده‌اید تاریخ اتمام مصرف آن همان تاریخ نوشته‌شده بر روی بسته‌بندی آن خواهد بود.
  • معمولاً توصیه می‌شود که پس از اولین استفاده از ادکلن تا دو سال، ادکلن مصرف شود و به اتمام برسد.
  • عطر یا ادکلنِ خود را در بسته‌بندی اورجینال آن و به‌صورت عمودی نگهداری کنید.
  • اگر ادکلن شما مدتی در معرض نور قرار بگیرد (در پنجره یا ویترین و موارد مشابه) به‌طور حتم کیفیت خود را از دست خواهد داد لذا بهتر است محصول در بسته‌بندی خود و در کشوی میز یا مکانی مشابه نگهداری شود. نور، دشمن عطر و ادکلن است!
  • برخی اشخاص در حمامِ خانه یا مجاورت آن قفسه یا موارد مشابهی برای نگهداری ادکلن‌ها و لوسیون‌های خود دارند، باید بدانید که گرمای حمام، دیر یا زود عطرهای شما را خراب خواهد کرد. به‌طورکلی گرما نیز دشمن عطر و ادکلن است.
  • همه شنیده‌ایم که باید عطر و ادکلن را در جای خشک و خنگ نگهداری کرد. برخی افراد، عطر و ادکلن خود را در یخچال نگهداری می‌کنند. در مورد درستی یا نادرستی این عمل نظرهای متفاوتی وجود دارد.

 طبق نظر «بنیاد عطر» (Fragrance Foundation) شما فقط «ادوکلن» (Eau De Clologne) و «اُو فِرَش» (Eau Fraiche) یا همان «افترشیو» را می‌توانید در سرمای ملایم یخچال نگهداری کنید، اما دمای یخچال به نت‌های انواع عطرها (پرفیوم- اودو پرفیوم- اودو توئیلت) آسیب خواهد زد، لذا عطرها را نباید در یخچال نگه داشت. پس عطرها و حتی ادکلن‌ها را نیز در جای خنک، خشک و تاریک در بسته‌بندی خود و به‌صورت عمودی نگهداری کنید.

 خوشحال خواهیم شد اگر در بخش کامنت‌ها و در ادامه‌ی بحثِ چگونه ادکلن بزنیم و روش نگهداری عطر، نظر شما عزیزان را نیز بخوانیم.

منبع : برای ماندگاری بوی عطر چه کنیم

 

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.